Sikerkalauz – Gondolkodásmód 2. » BusinessFace
by on 2019. February 8.
169 views

A Sikerkalauz gondolkodásmódról szóló első fejezetében foglalkoztunk a hiedelmek lebontásával, az érzelmi alapon való döntések következményeivel, és az egyszerűsítéssel, abban a tekintetben, hogy mennyire hátráltatjuk magunkat azzal, ha ott is az egyszerű megoldásokat keressük, ahol azok konkrétan nincsenek jelen.

Nézzük a többi szempontot:

4. A fogyasztói kultúra hatása sikerünkre. Első olvasatra azt gondolhatnánk, ezek rokontényezők, hiszen a fogyasztói kultúra ösztönöz minket, például arra, hogy költsünk, megengedjünk magunknak akár magasabb kategóriás termékeket is. Ebből azt gondolhatnánk, hogy közvetetten motivál minket, hiszen elengedhetetlen a munkánkban sikereket elérnünk ahhoz, hogy ezt a színvonalat fenn tudjuk tartani. Van azonban egy lényeges hátráltató tényezője a fogyasztói kultúra dominanciájának életünkben, hiszen arra ösztönzi az embereket, hogy a választásaikat abból a szempontból hozzák meg, miképp lehetne magasabb a státuszuk mások szemében. Ennél fogva hajlamosak vagyunk nem minden esetben azt választani, ami igazán örömmel tölt el minket, hanem különböző látszatokat próbálunk fenntartani, adott esetben rendkívül költséges látszatokat is. Fontos azonban, hogy a döntéseink középpontjában a mi saját tényezőink legyenek. Érdemes néha visszalépni kettőt, és átgondolni, hogy valójában mire van szükségünk.

5. Nem megfelelően választott célok. Sok esetben az áll a sikerünk útjába, hogy nem olyan célt látunk magunk előtt, ami igazán feltölt energiával. Egy példa: ha saját vállalkozás indításán tevékenykedünk, megéri tartósan éjszakába nyúlóan dolgozni, hogy eltölthessünk valahol egy hosszúhétvégét? Na és azért, hogy néhány éven belül elérjük az anyagi függetlenséget?

Az itt felsoroltak, csak néhány pont, még sokféle tényezőből kiindulhatnánk abban a tekintetben, hogy a gondolkodásmódunk hogyan tudná a lehető legjobban támogatni sikereinket, de ha csak ezekkel elkezdünk aktívan foglalkozni a mindennapokban, már nagyon sokat tettünk azért, hogy elégedettek legyünk.

Posted in: Belföld