A Sikerkalauz gondolkodásmódról szóló elsÅ‘ fejezetében foglalkoztunk a hiedelmek lebontásával, az érzelmi alapon való döntések következményeivel, és az egyszerűsÃtéssel, abban a tekintetben, hogy mennyire hátráltatjuk magunkat azzal, ha ott is az egyszerű megoldásokat keressük, ahol azok konkrétan nincsenek jelen.
Nézzük a többi szempontot:
4. A fogyasztói kultúra hatása sikerünkre. ElsÅ‘ olvasatra azt gondolhatnánk, ezek rokontényezÅ‘k, hiszen a fogyasztói kultúra ösztönöz minket, például arra, hogy költsünk, megengedjünk magunknak akár magasabb kategóriás termékeket is. EbbÅ‘l azt gondolhatnánk, hogy közvetetten motivál minket, hiszen elengedhetetlen a munkánkban sikereket elérnünk ahhoz, hogy ezt a szÃnvonalat fenn tudjuk tartani. Van azonban egy lényeges hátráltató tényezÅ‘je a fogyasztói kultúra dominanciájának életünkben, hiszen arra ösztönzi az embereket, hogy a választásaikat abból a szempontból hozzák meg, miképp lehetne magasabb a státuszuk mások szemében. Ennél fogva hajlamosak vagyunk nem minden esetben azt választani, ami igazán örömmel tölt el minket, hanem különbözÅ‘ látszatokat próbálunk fenntartani, adott esetben rendkÃvül költséges látszatokat is. Fontos azonban, hogy a döntéseink középpontjában a mi saját tényezÅ‘ink legyenek. Érdemes néha visszalépni kettÅ‘t, és átgondolni, hogy valójában mire van szükségünk.
5. Nem megfelelÅ‘en választott célok. Sok esetben az áll a sikerünk útjába, hogy nem olyan célt látunk magunk elÅ‘tt, ami igazán feltölt energiával. Egy példa: ha saját vállalkozás indÃtásán tevékenykedünk, megéri tartósan éjszakába nyúlóan dolgozni, hogy eltölthessünk valahol egy hosszúhétvégét? Na és azért, hogy néhány éven belül elérjük az anyagi függetlenséget?
Az itt felsoroltak, csak néhány pont, még sokféle tényezÅ‘bÅ‘l kiindulhatnánk abban a tekintetben, hogy a gondolkodásmódunk hogyan tudná a lehetÅ‘ legjobban támogatni sikereinket, de ha csak ezekkel elkezdünk aktÃvan foglalkozni a mindennapokban, már nagyon sokat tettünk azért, hogy elégedettek legyünk.