A tartós üzleti kapcsolatok titka » BusinessFace
Magda Attila
by on 2017. December 30.
235 views
Fel tudod idézni, a legutóbbi esetet amikor átvertek? Emlékszel még arra, amikor kiderült, hogy az üzletfeled sokkal többet nyert, mint Te? Volt olyan az életedben, amikor mások nyertek a Te, és a Te hátadon kapaszkodtak fel? Mit éreztél? Visszamentél önszántadból ahhoz a céghez, ahol nem vették eléggé figyelembe az érdekeidet vagy az igényeidet?
-------------------------------
Nyerő üzleti szokás a win-win
-------------------------------
Azt mondják, hogy az üzlethez mindig kell egy kis csibészség. Lehet, hogy tényleg kell, de az attól függ, hogy mit értesz alatta. A Wiki szótár idevágó jelentése szerint a „csibész” szó hitvány, jellemtelen személyt jelent. De kevésbé szigorú jelentése is a csibész rossz fiú, neveletlen gyerek, aki a tanulás helyett focizni jár. A magam nevében, én nem szeretném, ha velem az üzletfeleim csibészkednének.
Azt szeretném, ha maximálisan figyelembe vennék az igényeimet, és olyan dolgokat ajánlanának nekem, amire szükségem van. Jó, belefér még, ha a hentes rádob 15 dkg-ot a két kilóra, de csak akkor, ha tudom, hogy mindig jó húst kapok tőle. Ugyanakkor ki nem állhatom a „Kérek egy almát! – Kettő lett, maradhat?” elvet. A jó üzlet jó érzést okoz a másik félnek is, ami visszatérő ügyféllé változtatja őt. Tudom, a nagy és gyors pénzek sokszor nem a win-win elvből születnek, de nézzük meg, hogy mit nyersz a „Lassan járj, tovább érsz!” elvvel.
-----------------
Értékek mentén
-----------------
Einstein egyik feljegyzésén a következő szöveg áll: „a nyugodt, szerény élet több örömet hoz, mint az állandó izgalommal járó siker hajszolása”. Leképezve ezt az üzleti életre, egyfajta érettség kell ahhoz, hogy valaki szokásává alakítsa a győz-győz elvet, hogy elhiggye és érezze, hogy az üzleti sikernek nem feltétele a másik legyőzése.
Az igazi győztes nem egyedül, hanem együtt győz, és az anyagi bőségen túltekintve az emberi kapcsoaltok minőségi (!) bőségén munkálkodik. A mindkét fél javát szem előtt tartó üzletember értékek mentén él és ugyanígy irányítja az üzleti tevékenységét is. A gyors meggazdagodás helyett a tartós és stabil üzlet erős bástáyáját építi, aminek tudatában nem csak nyugodtan alhat, de jókedvűen is ébredhet, hiszen tudja: az ügyfél visszatér.
Köszönöm a figyelmedet, és sok sikert kívánok!
Baráti üdvözlettel,
Magda Attila
tréner,