A legtöbb pénz a szervizelésre és a gumicserére megy el. Cascót viszont meglepően kevesen kötnek…
A résztvevÅ‘k átlagosan 214 ezer forintot költenek éves szinten az autójukra. Új autók esetében ez a szám akár 260 ezer is lehet, mÃg 10 évesnél öregebb kocsinál 200 ezer forint alatt marad. JelentÅ‘s része ennek az összegnek az elÅ‘re nem tervezhetÅ‘ szervizelési-javÃtási költségek (65 ezer forint/év).
A résztvevÅ‘k átlagosan 214 ezer forintot költenek éves szinten az autójukra. Új autók esetében ez a szám akár 260 ezer is lehet, mÃg 10 évesnél öregebb kocsinál 200 ezer forint alatt marad. JelentÅ‘s része ennek az összegnek az elÅ‘re nem tervezhetÅ‘ szervizelési-javÃtási költségek (65 ezer forint/év).
Lássuk a Casco-biztosÃtást, amelyet mindössze minden 4. autó tulajdonos köt! Miért?
A résztvevÅ‘k több, mint 40%-a egyszerűen túl drágának találja, 20% viszont az autóját tartja túl öregnek ahhoz, hogy bármiféle biztosÃtást kössön rá.
A 2016-os Eurostat adatok azt mutatják, hogy Magyarországon 1000 emberre 338 autó jut, ami valamivel alatta van az EU-s átlagnak, ami 497 autó. Nálunk a legtöbben Budapesten (633 ezer) és Pest megyében rendelkeznek kocsival, az utólsó helyen pedig Békés és Csongrád megye (131 ezer) végeztek.
Akinek nincs, annak miért nincs?
A válaszadók 33%-a nem engedhet meg magának egy autót, elegendő önrész hiányában. 28%-uk a magas fenntartási költségek miatt választja inkább a tömegközlekedést, és 21% tart az előre nem kalkulálható kiadásoktól.