A VállalkozásindÃtás 2. részében tettem emlÃtést arról, hogyha problémába ütközünk, nézzük meg, milyen megoldásokat találtak arra mások. Érdemes ezzel a résszel kicsivel bÅ‘vebben is foglalkozni. Funnel hackingnek azt a gyakorlatot hÃvjuk, ami során megnézzük, hogy hogyan kivitelezték mások azt, amit mi is létre szeretnénk hozni. Ha például egy divat webáruházat szeretnénk, kismillió már meglévÅ‘ megoldással találkozhatunk.
Eleinte talán az lehet a legnagyobb probléma, hogy nem találjuk a középutat – hogyan használjunk fel ezeket a megoldásokat úgy, hogy az ne legyen határokat átlépő másolás. Ugyanakkor tudjuk, hogyha mindenre magunktól kellene rájönnünk, az túl sok próbálkozást igényelne, ráadásul nagy részük rossz eredményekkel járna.
Szóval bátran nézzünk más (jól működÅ‘) oldalakról marketingmegoldásokat, ajánlatokat, értékesÃtÅ‘ szövegeket, de nem azért, hogy szó szerinti másolást végezzünk, hanem mert ezek alapján jutnak majd eszünkbe a saját vállalkozásunkra szabott elemek.
A következőkre érdemes odafigyelnünk:
- Milyen népszerű oldalak vannak azon a piacon, amin mi is próbálkozunk épp?
- Milyen olyan dizájnelemek vannak, amit magunknál is érdemes átgondolni?
- Hogyan próbálnak vásárlókat/ügyfeleket szerezni? Influencerekkel dolgoznak, jelen vannak különböző közösségi médiás felületeken, hirdetnek népszerű platformokon?